söndag 3 november 2013

Tihar och Ganesha

Här skulle det egentligen komma ett inlägg med vackra bilder från ljusfestivalen Tihar som började i fredags.

Eftersom min volontärperiod är över flyttade jag ut från Pramilas hus och mötte upp Kristin i Kathmandu för att planera trekking. Då passade hon på att döda min laptop med ett elakt datavirus, och därför blir det inga stämningsfulla vyer på solnedgången över staden och ett festfint upplyst Kathmandu sett från Swayambhustupan, där vi var igår. Kerstin, som jag delat rum och madrass med i en månad, kommer åka till södra Nepal och för att fortsätta volontärarbeta på en liten landsortsmottagning och Miriam från Tyskland fortsätter sin färd till Singapore och Australien, så det var vår sista kväll tillsammans. Gatorna här är inklädda i ljusslingor i och blomsterarrangemang och varje familj dekorerar sina dörrar och fönster med lampor och kulörta ljuskyktor, ett vackert avslut på vår tid ihop i Kathmandu.

Tyvärr får ni inte se något av det här eftersom jag inte kan föra över mina bilder från kameran längre utan hädanefter bara kan dela med mig av mina foton tagna med telefonen. Därför blir det en bild på årets julklapp istället.

Ganesha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar