fredag 13 december 2013

Thimpu - Paro - Kathmandu

Min tiodagars intensivresa till Bhutan är över och jag sitter på Kathmandus sunkiga flygplats och väntar på mitt två och en halv timmes försenade plan. Bhutan börjar redan kännas avlägset, något som hände för länge sedan och i ett annat universum.

Efter Bhumtang reste vi tillbaka till huvudstaden Thimpu. Här besökte vi bland annat den över 50 meter höga buddhastatyn som tronar över huvudstaden med strålande utsikt över staden.


Vårt sista stopp var Paro.



Här väntade resans höjdpunkt Tiger's Nest, ett kloster som ligger uppfluget mitt på en bergssida och bland annat innehåller en grotta som Bhutans högst vördade buddhistiska mästare, Guru Rinpoche, mediterade i. 


Efter en melankolisk sista kväll i Kathmandu är det nu dax för mig att försöka ta mig hem till Sverige igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar