måndag 9 september 2013

Övningstrekking i Mark #2

Jag har alltid gillat att gå. Att springa, jogga eller gymma gör mig uttråkad. Det tar max tio minuter, sedan börjar en känsla av meningslöshet genomsyra hela tillvaron och jag lägger ner och börjar stretcha i stället.Gå tror jag däremot jag kan göra hur länge som helst utan att tröttna, det känns som den ultimata hastigheten att uppleva omvärlden i.


Den här gången hittade Kristin och jag en liten led på drygt en mil i Örbytrakten med det lovande namnet Älgstigen. Jag lastade backpackerryggsäcken full för att prova hur tungt det blev och så bar det av.

Vi hade räknat med att vandringen skulle ta högst två timmar. Det gjorde den inte, antagligen mest beroende på att Kristin hittade en sopp ett par hundra meter in på leden som gjorde att hon helt glömde bort att hon var på övningstrekking och började gå på svampjakt i stället.


Det var lite igenvuxet på sina ställen och en hel del skyltar saknades men vi lyckades ta oss runt ungefär som tänkt. För den som vill vara lite mer säker på sin sak och inte vela runt i Örbys skogar på känn ska det finnas kartor över leden att köpa på Marks turistbyrå. Det var i varje fall en vacker vandring, dock syntes inga älgar till fastän jag spanade så fort jag kom ihåg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar