fredag 6 september 2013

Ändrade planer

När jag träffade Wilma, informatör på Skandinaviska institutet som organiserar min volontärvistelse, bad hon mig vara beredd på förändrade planer angående volontärperioden. Att planera lång tid i förväg verkade enligt henne inte vara något nepaleserna fokuserar speciellt mycket på, och hon hade helt rätt. Idag fick jag nämligen ett nytt mail med en ny värdfamilj och ett nytt sjukhus. Oktober är festivalmånad i Kathmandu med flera olika hinduiska högtider som ska firas, och min ursprungliga värdfamilj behövde sitt rum till festgäster.

I stället ska jag nu få bo hos familjen Thapa, som har en bostad lite mer centralt i Kathmandu. Där ska jag troligtvis dela rum tillsammans med en annan svensk sjuksköterska som kommer vara på samma sjukhus som jag, Green City Hospital.

Bild från Green City Hospital: http://www.gch.com.np/home

Det är drygt tre veckor fram tills jag åker så kanske hinner det hela ändra sig ytterligare någon gång, vem vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar