torsdag 26 september 2013

Li'l Sis Goat Milk Soap

Det finns en icke-vinstdrivande organisation som heter Global Hand som går ut på att sammanföra människor som vill ta itu med globala frågor. Här kan man exempelvis lägga upp erbjudanden på vad man som person/organisation/företag vill bidra med så att ideella organisationer, föreningar etc. kan se erbjudandena och kontakta donatorn för att komma överens om en gåva.

Genom Global Hand hittade min koordinator i Nepal Karyn i Östergötland som har ett eget företag där hon tillverkar tvålar av getmjölk för hand. Det heter Li'l Sis Goat Milk Soap och i företagets webbhandel kan man läsa om Karyns miljöengagemang och se bilder på hennes fina getter! Karyn vill donera 40 stycken handtvålar till ett barnhem som min volontärorganisation samarbetar med och min koordinator undrade om jag inte kunde ta med mig tvålarna till Nepal. Det kunde jag och igår kom den här fina lådan med posten:


Li'l Sis Goat Milk Soaps tvålar är tillverkade av så naturliga produkter som möjligt och innehåller förutom den egenproducerade getmjölken tillexempel endast hållbart producerad palmolja och naturliga doft- och färgämnen som salvia, lavendel, sjögräs och mandel. Rebecka gillar!

Barnhemmet ligger i södra delen av Nepal nära nationalparken Chitwan och heter Dhuruba Dampus Orphanage Center. Där jobbar för närvarande en annan svensk volontär som heter Malin. Bilder och rapport från barnhemmet och Malin utlovas längre fram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar