lördag 10 augusti 2013

Kantipur Hospital i Koteshwor

Nu har jag fått reda på lite mer detaljer om min volontärperiod. Jag ska få bo hos en hinduisk familj som består av en mamma, en pappa, en tioårig dotter, en femårig son och en mormor. De har "western style toilet" och jag kommer få eget rum. Familjens hem ligger i stadsdelen Kotishwor, cirka trettio minuter med buss från centrala Kathmandu.

Koteshwor

Sjukhuset jag ska jobba på ligger tio minuters promenad bort och heter Kantipur Hospital. På deras hemsida stoltserar de med att de har den senaste tekniken, professionella läkare från olika länder i världen och erbjuder sjukvård dygnet runt. Jag vet inte riktigt vad jag hade väntat mig, men jag har nog mer gått och föreställt mig stora, tomma salar med madrasser på golvet och enstaka droppställningar i hörnen. Inte en ståtlig vit byggnad med stora glaspartier och med helt vanliga avdelningar. Men för att få vård på Kantipur Hospital krävs det nog att man kan betala för sig. Kantipur Hospital har en webbsida med info och bilder: www.kantipurhospital.com.

Kantipur Hospital

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar